Dersin Adı | Mimarlık için Matematik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 108 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Mimarlık öğrencilerinin ileride alacakları teknik dersler için gerekli matematik altyapısını oluşturmak amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler, geometri, trigonometri, farklılaşma, türev uygulamaları, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, belirli integraller ve entegrasyon teknikleri, vektörler ve geometrik özellikler dahil olmak üzere çeşitli matematiksel ve geometrik kavramları öğreneceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Düzlemde ve üç boyutlu öklid geometrisinde temel konular: Açılar ve doğrular, üçgenler, Pisagor teoremi, çokgenlerin ve dairelerin alanları, benzerlik, hacim | ''Technical Mathematics with Calculus'', by Paul Calter &; Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing,2012.ISBN-13: 978-0470464724 . Chapter 6.1—6.5 |
2 | Dik üçgenler:dik üçgende trigonometri: sinüs, kosinüs ve tanjant, vektörler, uygulamaları, dik olmayan üçgenler ve trigonometri: Genel trigonometrik fonksiyonlar, sinüs ve kosinüs teoremleri | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 P.7 |
3 | Türev, türev kuralları, zincir kuralı | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.3, 2.4. |
4 | Trigonometrik fonksiyonların türevleri, yüksek mertebeden türev | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.5, 2.6. |
5 | Kapalı fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonlar | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.9, 3.2. |
6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 3.3 |
7 | Ters trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 3.5, 3.6 |
8 | Belirli intergral ve özellikleri | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.4 |
9 | Yerine koyma yöntemi, düzlemsel bölgelerin alanları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.6,5.7 |
10 | Düzlemsel bölgelerin alanları, kısmi integrasyon yöntemi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.7,6.1 |
11 | Rasyonel fonksiyonların integralleri, ters yerine koyma yöntemi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 6.2,6.3 |
12 | Vektörler, İç çarpım ve izdüşüm | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.2 |
13 | Determinant, vektörel çarpım, vektör fonksiyonları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.3,11.1 |
14 | Determinant, vektörel çarpım, vektör fonksiyonları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.3,11.1 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ''Technical Mathematics with Calculus'', by Paul Calter &; Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing,2012.ISBN-13: 978-0470464724 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 6 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 6 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest